icon_groen
icon_efficient
icon_creatief

De Lotto
Spelenderwijs dromen verwezenlijken

De Lotto bestaat sinds 1961. Met de merken Lotto, Toto, Lucky Day, Krasloten en Eurojackpot investeert De Lotto in de maatschappij. Jaarlijks doneert De Lotto miljoenen euro’s aan instellingen op het gebied van sport, cultuur, maatschappelijk welzijn en volksgezondheid. In al die jaren is dit bedrag opgelopen tot ruim 2miljard euro. De missie van De Lotto is het vergroten van het nationaal geluk en het raken van alle Nederlanders door spelenderwijs dromen te verwezenlijken.

EFFICI√čNTE OPLOSSING

MediaCenter produceert voor De Lotto al meer dan 10 jaar het bekende Toto-formulier. In al die jaren spelen we daarbij het spelletje: hoe maken we de doorlooptijd zo kort mogelijk. Lotto is er namelijk bij gebaat zo laat mogelijk aan te kunnen leveren. Hoe later, des te actueler de input.

Voor MediaCenter is het iedere week een uitdaging om binnen 12 uur ruim 70.000 exemplaren van de Toto op te maken, te drukken, schoon te snijden, te vouwen, te verpakken, te adresseren en voor ruim 3.500 adressen gereed te maken voor de verzending.

Om dit voor elkaar te krijgen heeft MediaCenter samen met De Lotto over elke fase in het traject goed nagedacht. Door voldoende alternatieven achter de hand te hebben in de vorm van extra druk-, print- en vouwcapaciteit kunnen we een eventuele tegenslag met succes het hoofd bieden. Een wekelijkse efficiency-uitdaging waarin alle elementen van onze Press Print Play werkwijze terug te vinden zijn.

Marktteam

Wil je meer weten over dit project? Onze marktexperts staan voor je klaar!

Geleverde diensten

Deel deze case