Je hebt zakelijke en informatieve gesprekken met verschillende mensen gevoerd. Op weg terug zit je in de auto en kijk je naar de opbrengst: een stapel nieuwe visitekaartjes met herinneringen aan de bijeenkomst. Komt dit bekend voor?



Aangezien veel contact tegenwoordig digitaal en online verloopt is contact leggen erg laagdrempelig geworden. “Computers personaliseren, mensen maken het persoonlijk”! De twee belangrijkste factoren die online niet altijd tot stand komen zijn: persoonlijk contact en de gunfactor.

Zodra je een visitekaartje geeft is er interesse vanuit de potentiële klant. Naast het feit dat je moeite hebt gedaan ze mooi vorm te geven en te laten produceren moeten ze wel zorgen voor resultaat!

Wij hanteren al jaren deze 10 geboden, succes verzekerd!

  1. Kijk de persoon die je het kaartje geeft aan.
  2. Geef een schoon, ongekreukt, visitekaartje.
  3. Overhandig het kaartje, dus geef het daadwerkelijk in handen.
  4. Geef het kaartje met je naam en logo leesbaar voor de ontvanger.
  5. Zorg dat je altijd genoeg visitekaartjes meeneemt naar een afspraak of bijeenkomst.
  6. Neem het kaartje van de ander met aandacht aan.
  7. Besef dat het meer is dan een kaartje, het is een eerste indruk en biedt volop kansen!
  8. Vergeet niet kaartjes uit te wisselen, dus niet alleen je eigen kaartje geven.
  9. Noteer iets persoonlijks uit het gesprek of over de ontmoeting op het kaartje
  10. Een mooi visitekaartje geeft je een gezicht!
    Realiseer je hoe belangrijk persoonlijkheid is. Die bepaalt of mensen naar je willen luisteren, hoe ze jouw verhaal ontvangen en wat de impact daarvan is. Persoonlijkheid zorgt voor betekenis, voor relatie. Hoe groter de betekenis en hoe beter de relatie is, hoe meer er mogelijk is.
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn